صنعت و تجارت آرشیو تاریخی و اسناد غذا و نوشیدنی هنر و سرگرمی خبری ورزشی استاک زندگی روزمره و مستند پرتره طبیعت شهر و معماری

537x800 پیکسل
لایسنس : استفاده مطبوعاتی
برای خرید وارد شوید
مجوز «استفاده مطبوعاتی»

منظور از لایسنس «استفاده مطبوعاتی» این است که از این تصویر نمی‌توان تحت هیچ عنوانی در کاربردهای تجاری یا تبلیغاتی استفاده کرد. این لایسنس تنها برای یک بار استفاده در اختیار مشتری قرار میگیرد و برای موارد دیگر باید لایسنس جدید خریداری شود.

1986x2960 پیکسل
سایز اصلی
برای ثبت درخواست وارد شوید

نسخه اصلی تصویر

The Azerbaijan Democratic Party

فرقه دموکرات آذربایجان

، ایران ، آذربایجان شرقی

سید جعفر پیشه‌وری موسس فرقه دموکرات آذربایجان و اعضای کابینه حکومت خودمختار آذربایجان زیر پرچم بزرگی با تصویر ستارخان دیده می‌شوند. «فرقه دموکرات آذربایجان» (آذربایجان دموکرات فرقه‌سی) نام حزبی سیاسی است که در ۱۲ شهریور ۱۳۲۴ در تبریز اعلام موجودیت نمود. این حزب با انتشار بیانیه‌ای ۱۲ ماده‌ای به زبان‌های ترکی و فارسی به رهبری جعفر پیشه‌وری و همراهی عده ای از شخصیت‌های ملی و سیاسی آذربایجان تشکیل شد. اختیارات گسترده‌تر محلی از لحاظ اداری، تدریس زبان ترکی آذربایجانی در مدارس در کنار زبان فارسی و اصلاحات ارضی و اقتصادی از جمله مهم‌ترین خواسته‌هایی بود که در توضیح اهداف و خواسته‌های این تشکل جدید سیاسی عنوان شده بود. در آذر ۱۳۲۵، چندماه پس از خروج نیروهای شوروی از ایران و همچنین فشارهای دولت‌های غربی، ارتش ایران به آذربایجان حمله کرد و حکومت فرقه را برانداخت.

عکس: کلکسیون جدیدالاسلام / عکس آنلاین

ایران | آذربایجان شرقی
1986x2960
jpg
2.8MB
1.8k