صنعت و تجارت آرشیو تاریخی و اسناد غذا و نوشیدنی هنر و سرگرمی خبری ورزشی استاک زندگی روزمره و مستند پرتره طبیعت شهر و معماری

795x800 پیکسل
لایسنس : استفاده مطبوعاتی
برای خرید وارد شوید
مجوز «استفاده مطبوعاتی»

منظور از لایسنس «استفاده مطبوعاتی» این است که از این تصویر نمی‌توان تحت هیچ عنوانی در کاربردهای تجاری یا تبلیغاتی استفاده کرد. این لایسنس تنها برای یک بار استفاده در اختیار مشتری قرار میگیرد و برای موارد دیگر باید لایسنس جدید خریداری شود.

7500x7550 پیکسل
سایز اصلی
برای ثبت درخواست وارد شوید

نسخه اصلی تصویر

Gholam-Ali Ravanbakhsh

غلامعلی روانبخش

، ایران

غلامعلی روانبخش با هنری روانبخش بازیگر و خواننده اهل ایران بود. وی فعالیت هنری از ۱۳۳۵ با خوانندگی در رادیو ایران شروع کرد. غلامعلی روانبخش به سال ۱۳۱۴ در شهر قوچان متولد شد و پس از تحصیلات ابتدائی و متوسطه به تهران آمد و در اداره بیمه‌های اجتماعی کارگران به سمت کارمند مشغول خدمت گردید و با خواندن ترانه‌هایی چون عروس و داماد، دختر قالی باف و نازی جان به اوج شهرت رسید و با خوانندگان زمان خود مثل: ویگن، عارف و منوچهر سخایی به رقابت پرداخت و چنان از شهرت و محبوبیتی بهره‌ور شد که ابتدا از وی برای شرکت در فیلم‌هایی دعوت به عمل آمد و سپس در رادیو مشغول همکاری و خوانندگی شد. وی پس از قریب دوازده سال فعالیت در سینما و رادیو، از اوایل سال ۱۳۵۲ به تدریج از فعالیت‌های هنری کناره گرفت و بیشتر به کارهای اداری و در بیرون اداره به فعالیت‌های ساختمانی می‌پرداخت. وی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷در اثر سکته قلبی درگذشت.

عکس: کلکسیون حقیقی / عکس آنلاین

7500x7550
jpg
7.1MB
1.8k